Sopimusoikeudelliset palvelut

Millaisilla ehdoilla saada sopijakumppani sitoutettua tavoittelemaan hyvää palvelutasoa? Mitä käytännön toimia kannattaa huomioida sopimuksen käyttöönottovaiheessa? Miten julkisena hankintana kilpailutettua sopimusta saa muuttaa ja millaisia riskejä sopimusmuutoksiin sisältyy? Miten tehdä reklamaatio ja mitä sen jälkeen tapahtuu? Asiantuntijamme auttavat kaikissa pulmatilanteissa.

 

Sopimuksen muuttaminen

Toisinaan sopimusmuutosten tekeminen julkisissa hankinnoissa aiheuttaa päänvaivaa. Autamme selvittämään, onko sopimusmuutos sallittu ja milloin sopimusmuutoksesta on julkaistava avoimuusilmoitus. Kartoitamme sopimusmuutoksen aiheuttamat riskit.

Sopimusriidat

Kokeneet riiidanratkaisutiimimme juristit auttavat erilaisten riita-asioiden ja oikeudenkäyntien hoitamisessa. Tavoitteenamme on päästä sovinnolliseen ratkaisuun neuvotteluteitse. Useimmissa tapauksissa pystytäänkin löytämään kaikkien osapuolten edun ja sopimussuhteen jatkamisen kannalta optimaalisin lopputulos.

Reklamaatioihin liittyvät palvelut

Autamme tarvittaessa tekemään reklamaation, jos sopimuksen ehdot eivät tilaajan näkökulmasta täyty. Reklamaation aiheena voi olla esimerkiksi sovittua huonompi laatu. Aikaa, omia resursseja ja kustannuksia säästyy, kun reklamaatio toteutetaan selkeän toimintamallin mukaisesti.

Sopimuksen käyttöönotto ja seuranta

Hyvin laaditun sopimuksen hyödyt ja tuottavuus jäävät puolitiehen, jos sopimusta ei käytännössä noudateta tai sen toteuttamista ei valvota ja sopimuksen sisältöä tarpeellisilta osin viestitä organisaatiolle. Palvelumme avulla monimutkaisestakin sopimuksesta tulee ymmärrettävä ja selkeä.

Sopimusten laatiminen

Hankintasopimus on oleellinen osa onnistunutta hankintaa. Onnistuneen hankintasopimuksen avulla varmistetaan hankinnalle asetettujen tavoitteiden toteutuminen sopimuskaudella ja toimiva yhteistyö sopijapuolten välillä.