Reklamaatioihin liittyvät palvelut
Reklamaation tekemättä jättämisellä menettää julkisissa hankinnoissa oikeuden vedota tarjoajan virheisiin seuraavassa kisassa (poissulkuperuste), jolloin voi joutua ”huonon toimittajan kierteeseen”.
Autamme tarvittaessa tekemään reklamaation, jos sopimuksen ehdot eivät tilaajan näkökulmasta täyty. Reklamaation aiheena voi olla esimerkiksi sovittua huonompi laatu.
Huolella tapauskohtaisesti räätälöidyn reklamaation lopputuloksena hinnat eivät nouse, aikatauluista ja muista sopimusehdoista pidetään kiinni ja toimittaja korjaa havaitut puutteet ja muut ongelmat. Aikaa, omia resursseja ja kustannuksia säästyy, kun reklamaatio toteutetaan selkeän toimintamallin mukaisesti.
Palvelu sisältää ohjeistuksen reklamaatioiden tekemiseen sekä reklamaatiopohjan (asiakirjamalli) käyttöösi. Saat myös ohjeet omien sisäisten huomioiden kokoamiseen ja kirjaamiseen ennen reklamaation tekemistä. Voimme myös kartoittaa mahdolliset ongelmat etukäteen, luoda seurantamallin ja tehdä asiakirjapohjat. Voimme myös olla puolestasi yhteydessä toimittajaan sovituilta osin ja sopia tapaamista ongelmatilanteissa.